A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

söndag, oktober 14, 2007
Facebook-frälst
De senaste dagarnas internettid har gått åt till att sätta mig in i hur Facebook funkar. Ganska så knepigt till att börja med - men där finns ju massor av roliga och även praktiska funktioner.

Funderar på att starta upp ett Emerging-forum där tillsammans med en vän från USA - de här som är intresserade av det får gärna ansluta sig.

P.g.a. rivstarten där har det inte blivit så mycket bloggande på sistone. Men nu när jag har utforskat det mesta där ämnar jag snart återkomma med nya aktuella och kluriga frågor och tankar här...

Under tiden går det bra att fortsätta de pågående samtalen i inläggen nedan. Särskilt de samtal som påbörjats under den senaste tiden, som går på djupet och kräver lite eftertänksamhet - om Emerging Church och helighet. Titta gärna också in på inlägget om katoliceringen av frikyrkorna igen, där Are just kom med ett intressant svar, som ledde till ytterligare en fråga...

Och om några är sugna på ett parti Scrabulous emellanåt - så ge er till känna så ses vi på Facebook...! :-)

Just nu har jag två spel på gång parallellt...

Kul även om ni som läser den här bloggen vill bli "Facebook-vänner". Leta antingen upp mig - eller maila mig er info så jag kan hitta er!

Etiketter: ,

postat av Charlotte Thérèse @ 17:21  
2 Kommentar/-er:
  • 23 oktober, 2007 09:30 sa Blogger Joachim Elsander

    Hej Charlotte Therese!
    Ja, visst är Facebook ganska kul!
    Jag blir gärna din vän där men vilket namn ska jag söka efter?

    Klicka på mig annars. (jag har en länk direkt till Facebook på min blogg)

    Tack förresten för din blogg, den ligger bland mina favoriter!

    Ha det!
    Joachim

     
  • 23 oktober, 2007 11:52 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Joachim,

    Jag letar upp dig! Har en del dataproblem när jag loggar in där, så jag är inte där så ofta nu - men det finns ju en del kul funktioner.

    Din blogg är också med bland mina favvo-bloggar nu!

    Vore kul om du vill kommentera Emergentinläggen - du tycks veta en hel del om det...?

    De finns nog ganska långt ner i min blogg nu, möjligen har de hamnat i arkivet. Men kommenterar man något i arkiven så kommer det upp bland "senaste kommentarer" så fler kan hitta samtalet.

    Charlotte

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker