A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

lördag, mars 08, 2008
Gissningsbilden 1.4

Det var ett tag sen jag lade in några gissningsbilder här (den som missade de tidigare hittar dem under etiketten "gissa bilden" i högerspalten.

Här kommer så äntligen en ny bild. Förmodligen är den för enkel för er som är på hugget....?

Denna gång vill jag ha ett exakt svar eftersom bilden är så pass tydlig!

Vem blir först med att gissa rätt?

***

Uppdatering: Detta hörde visst till de svårare bilderna - fast jag trodde att den skulle vara enkel... Här kommer ledtråd 2:

Etiketter:

postat av Charlotte Thérèse @ 12:42  
24 Kommentar/-er:
  • 08 mars, 2008 12:59 sa Blogger minutz3

    Med en enkel tulipan..? :-P

     
  • 08 mars, 2008 13:27 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Minutz3,

    Bra förstagissat...

    Men lite svårare är det allt... :-)

    Fler förslag?

    Charlotte

     
  • 08 mars, 2008 21:26 sa Anonymous Anonym

    Phalaenopsis, kronblad.

    Och tack för senast! Det var jättetrevligt! :-)

     
  • 09 mars, 2008 13:51 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Johan,

    Fel gissat, än så länge... :-)

    Men du har rätt i att det var trevligt att ses!

    Charlotte

     
  • 09 mars, 2008 16:49 sa Blogger Joachim Elsander

    Jag vet! Det är en genmanipulerad tallkotte! (Kom inte och säg att det är fel, dom ser faktiskt ut så där, också...)

     
  • 09 mars, 2008 17:40 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Joachim,

    Jag tror dig - genmanipulerade tallkottar kan säkert se ut så - men det var inte en sådan jag fotade....

    Så nånting annat som ser ut så finns garanterat!

    Gissa på.... :-)

    Charlotte

     
  • 09 mars, 2008 17:41 sa Blogger Charlotte Thérèse

    P.S.

    Om ingen lyckas knäcka det under morgondagen kommer en första ledtråd...

    Men kämpa på...

    D.S.

     
  • 10 mars, 2008 09:03 sa Blogger Z

    krokus?

     
  • 10 mars, 2008 11:29 sa Blogger Z

    ....om inte krokus...
    ....så är kålrabbi mitt sista bud

     
  • 10 mars, 2008 11:34 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Z,

    Nope....

    Hittills har ingen gissat rätt...

    Det var visst svårare än jag trodde... :-)

    Ledtråd kommer som sagt imorgon här ifall ingen har gissat rätt innan dess.

    Charlotte

     
  • 10 mars, 2008 17:28 sa Blogger Z

    Ok, en enda till, fastän jag lovat att lägga av nu:

    En uppochnedvänd rödlök

     
  • 10 mars, 2008 17:48 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Z,

    Du har verkligen kämpat hårt i den goda gissningskampen...med flest gissningar hittills.

    Måste tyvärr göra dig besviken igen. Nej, det var ingen rödlök heller... :-(

    Du får gärna fortsätta...!

    Nån måste ju till sist gissa rätt - eller hur. Ju fler gissningar desto större chans.

    Ni är någorlunda nära - så mycket kan jag ju säga.

    Fast nära skjuter ingen hare...

    Charlotte

     
  • 11 mars, 2008 16:18 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Ledtråd 1:

    "Tänk på något som brukar spruta eld."

    Ledtråd 2 - om den behövs - blir en bild.

    Charlotte

     
  • 11 mars, 2008 17:14 sa Blogger Z

    desperat gissning

    dragon-ört?

     
  • 11 mars, 2008 18:35 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Z,

    Om du bara visste hur nära du är nu....

    Men du menar en krydda antar jag.

    Och det är det tyvärr inte...

    Plågsamt spännande!

    Charlotte

     
  • 12 mars, 2008 09:28 sa Blogger Z

    Kollade på drakblomma på google bilder
    Såg snarlikt ut.

    http://linnaeus.nrm.se/flora/di/lamia/draco/dracruy2.jpg

     
  • 12 mars, 2008 10:28 sa Anonymous Anonym

    Man måste tydligen vara florist för att klara detta. Misstänker att doktorsfrun tar hem spelet.

     
  • 12 mars, 2008 10:32 sa Blogger Z

    Johan

    Apropå gissning:
    Godis är visserligen gott,
    men jag hoppas att jag gissat på för många flyttlådor för dig & Johanna. Kånkande & fastespäkning.

     
  • 12 mars, 2008 12:27 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Z, Johan,

    Nej, man behöver nog inte vara florist för att klara detta... :-)

    Men man behöver nog vara nyfiken på att undersöka sånt som ser lite annorlunda ut... Då har man säkert råkat på detta.

    Jag lägger ut en ny ledtråd senare idag - i form av en bild som visar ett annat perspektiv, i ursprungsinlägget, ifall det funkar att göra det i efterhand, annars som ett nytt inlägg - för det går väl inte att få in en bild i kommentarerna?

    Hmmmm.... Kanske den dyker upp här om den är uppladdad nån annanstans och man länkar med html-kod?

    Eller så får ni helt enkelt en länk när jag laddat upp den...

    Får se vad som funkar bäst rent tekniskt...

    Jag gissar att vissa är lika trötta på att se flyttlådor som jag.

    Charlotte

     
  • 13 mars, 2008 12:35 sa Blogger Charlotte Thérèse

    En andra ledtråd (bild) finns nu i ursprungsinlägget...

    Charlotte

     
  • 13 mars, 2008 13:52 sa Anonymous Anonym

    Aha, drakfrukt!

    Den var svår! Vi blev bjudna på drakfrukt på ett avskedskalas som våra vänner ordnade i Umeå innan vi åkte till Uppsala, så jag borde ha klarat detta tidigare.

    ...men det var lurigt, verkligen!

     
  • 13 mars, 2008 13:58 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Johan,

    Det var ju ett lustigt sammanträffande...

    Och du har helt rätt - drakfrukt var det alltså.

    Kanske det var lite väl svårt? Jag tittade i en stor mataffär häromdagen och kunde inte hitta någon. Fast exotiska frukter fanns kanske på något särskilt ställe? Tittade ganska snabbt bland äpplen och bananer.

    Lite mysko smak den har förresten. Det stod på en lapp att den skulle vara söt och aromatisk.

    Tycker mest att det påminner om vattnig kiwi-melon men helt utan sötma. Eller hade jag bara otur med mitt ex?

    Grattis, hur som helst till ännu en rättgissning i raden!

    Charlotte

     
  • 13 mars, 2008 23:27 sa Anonymous Anonym

    Wow, nu känner jag mig duktig - jag gissade rätt när jag såg den andra ledtråden nu, fast jag kunde inte komma på namnet... :) Jag råkar nämligen också ha ätit en sådan nyligen... :)

     
  • 14 mars, 2008 00:08 sa Blogger Charlotte Thérèse

    My,

    De är visst ganska populära... :-)

    Jag hade den i min fruktskål när jag fick besök för ett tag sen - lade in den i ett skåp för en stund - för att inte oavsiktligt ge en ledtråd inför gissningen... ;-)

    Vissa bloggläsare kunde ju ha sett den annars. Man lägger ju liksom märke till den. Nästan självlysande.

    Biskopsläppstiftscerise... :-)

    Charlotte

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker