A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

söndag, juli 13, 2008
Tistou - mönsterkissen bloggar igen

Miaaaaaooooo.....

Så var man på plats här igen. Det ska bli kul med lite semester... He he....

Fast numera är det nästan lika kul hemma också. Och jag har fått vandra lite i fjällen sen sist, och storesyrran har slutat fräsa åt mig. Får till och med slicka hennes päls en aning. Trots att jag käkar hennes mat så snart jag kommer åt.

Livet leker....

Och nu är man här som sagt, för att göra gästhemmet osäkert igen. Kom Hit På Egen Risk! Jag har väldigt vassa klor nu - mycket vassare än sist, för de har inte blivit klippta. Praktiskt när man ska väcka sjusovaren. Vilket jag har gjort en gång i timmen i natt. Bara för att påminna om att det snart är dags att gå upp och ge mig frukost. Så hon inte glömmer.

Min päls har också blivit längre och tjockare - riktigt härlig Birma-päls. Kolla in fotona och njut av anblicken... Det kommer nog bättre foton senare - där man ser mer av pälsen.

Nu är jag på bushumör - men har inte hunnit med så mycket än. Får ta igen det framöver. Känner mig lite lugnare rent allmänt ändå - inte lika sprallig. Fast det är nog bara högst tillfälligt.

Det blir en massa katthår mellan tangenterna när jag skriver - så värdinnan får sitta och plocka bort dem sen när hon själv ska skriva - men nåt ska hon väl ha att göra, förutom att serva mig då - och snyta sig. Hon nös i ett, och näsan rann hela kvällen igår - verkar som om allergin har blivit värre. Men nu verkar hon ha hämtat sig. Det verkar vara värst första dan jag är här varje gång. Hon får väl skylla sig själv. Som sagt - man kan vara allergisk mot så mycket annat - så varför välja just katter?

På återkatthörande!

Etiketter: , , , , ,

postat av Charlotte Thérèse @ 10:20  
3 Kommentar/-er:
  • 13 juli, 2008 15:01 sa Anonymous Anonym

    Mjau själv! En så'n from och rättrogen kisse! Det blir nog bara en rosenkransrunda i kattskärselden.

    Själv funderar jag med jämna mellanrum över begreppet "överlåtelse", jag tror det finns något viktigt här i den personliga svåra troskampen, på den smala stigen.

    På min egen blogg har jag strukit alla inlägg av direkt karaktär. Det gick upp för mig att jag höll på att komma alldeles vilse.

    Det har med Ordet, Logos att göra. Det finns på nåt sätt saker som inte kan utsägas direkt.

    Så jag lär av Tistou och säger "mjau" på mitt eget sätt.

     
  • 13 juli, 2008 22:14 sa Anonymous Anonym

    Miaaau!

    Överlåtelse är ju enkelt...

    Bara att sträcka ut sig med framtassarna framåt och baktassarna bakåt - eller rulla ihop sig och spinna.

    Jag tycker nog att alla inlägg utom min egen kattbloggsavdelning borde strykas i den här bloggen.

    Den finns förresten här - glömde länka dit:

    http://charlotte-therese.blogspot.com/search/label/kattblogg

    Så mycket ord människor använder - när man kan jama.

     
  • 14 juli, 2008 06:14 sa Anonymous Anonym

    Broder Tistou har en viktig synpunkt, purrrrrrrrr. En människa sträcker lämpligen ut sig i en säng med 50 kuddar.

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker