A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

onsdag, oktober 24, 2007
Nyateism möter katolicism
Ska på en debatt om nyateism ikväll, mellan humansiten/nyateisten Christer Sturmark och jesuiten Ulf Jonsson. Det ska bli intressant att höra vad de har att säga - inte minst apropå Dawkins.

Skulle för övrigt gärna sitta ner nån gång i ett djupt samtal med Sturmark och se hur han reagerar på en katolik som inte passar in i vad som verkar vara hans fördomar gentemot kristna....

Vad som gjorde mig extra nyfiken var att jag läste i Z's blogg igår att han nyligen har haft en radioandakt! Då jag inte hörde den undrar jag vad han sa - någon som vet?

Någon annan liknade Sturmark vid en Saul-Paulus. Tänk om det vore så - vilken missionär kyrkan skulle få...!

Det man förföljer så starkt måste ju betyda en hel del... Beröra något i det innersta som man värjer sig emot med näbbar och klor...

Dessutom är det han gör bra reklam för sann kristen tro. Folk blir nyfikna på det som smutskastas... Undersöker det själva. Går till källan.

Jag skulle gärna vilja ha en kommentar på detta direkt från Christer Sturmark - så läser du detta, varmt välkommen att svara!

Alla andra som tittar förbi här är förstås också mycket välkomna att kommentera - som vanligt.

***

P.S. Min dator har kraschat sju gånger på en timme idag, likadant igår, så jag är rädd att den håller på att lägga av för gott - det verkar vara ett systemfel. Finns det någon dataexpert här som kan hjälpa mig?! (Postar detta snabbt medan datorn är igång!)

Etiketter: , , , , ,

postat av Charlotte Thérèse @ 13:04  
3 Kommentar/-er:
  • 24 oktober, 2007 15:31 sa Anonymous Anonym

    Ang. datorn. Om inget annat hjälper, installera Ubuntu. ;-)

     
  • 25 oktober, 2007 19:26 sa Blogger Tuve

    Om du beskriver datorproblemet mer utförligt kanske jag eller någon annan kan hjälpa. Krascha kan den göra av många olika skäl...

    Allt gott!

     
  • 25 oktober, 2007 19:50 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Tuve,

    Det var vänligt av dig!

    Jag testade en sak imorse efter att den hade kraschat ännu en gång. Sen dess har det inte hänt igen (tar i trä).

    Möjligen har förbön också hjälpt - det kom erbjudande om det via mail... :-)

    Om det skulle krångla mer imorgon efter att jag stängt av och startat den igen mailar jag dig med en mer ingående beskrivning av det som händer - förutsatt att jag får igång datorn alltså...

    Det är riktigt läskigt, sånt här...

    Vet du förresten om det finns cd-skivor numera som rymmer omkring 1 GB?

    Charlotte

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker