A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

torsdag, oktober 25, 2007
Gissningsbilden 1.2



Så var det redan dags igen för en ny klurig gissningsbild, så det är bara till att gnugga geniknölarna.

Klarar ingen detta under morgondagen så är det möjligt att det kommer en ledtråd i form av ytterligare en bild... :-)

Men jag tror nog att någon klarar det...

Vem blir först med rätt svar denna gång?


Etiketter: ,

postat av Charlotte Thérèse @ 20:42  
5 Kommentar/-er:
  • 25 oktober, 2007 22:16 sa Anonymous Anonym

    Det är nog för svårt för mig denna gången. Det ser ju ut som hår... Min första tanke gick till dina söta får eller highland cattles (?) som du visat bilder på tidigare.

     
  • 26 oktober, 2007 09:41 sa Blogger Z

    Just det, Johan, den ljusa fläcken kan ju vara ett öra

     
  • 26 oktober, 2007 17:16 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Johan, Z,

    Ska inte hålla er på sträckbänken längre...

    Min dator krånglar fortfarande, så jag har suttit med det trasslet ett tag igen nu, och dessförinnan var de här och besiktade lägenheten, så det var nödvändigt att städa, och möblera om t.o.m. för att de skulle komma åt att se allt...

    Resultatet verkar bli bra efter drygt tre månaders väntan på att de skulle komma hit - ska få välja nya tapeter (tack!) - och de kommer också och åtgärdar en del av det andra! :-)

    Som sagt, ni skulle få lösningen, var det ju... :-)

    Johan är gissningskonstens obesegrade mästare än så länge - även denna gång var det rätt - otroligt nog! (Jag bedömer gissningen snällt - det måste inte vara helt exakt denna gång eftersom det var ganska svårt).

    Det är alltså en av de små söta tjurkalvarna - och den vita fläcken är ett litet horn som just har börjat växa ut...

    Imorgon eller så lägger jag in några nytagna foton av dem - ville vänta tills det var färdiggissat på den fronten...!

    Charlotte

     
  • 26 oktober, 2007 22:19 sa Anonymous Anonym

    Nämen hallå! Charlotte, det var ju just vad jag trodde men aldrig skrev! Och det går ju inte att bevisa nu i efterhand. :(
    Litade inte på min spontana tanke som kom DIREKT då jag såg bilden och det var före Johans kommentar. Jag lovar..det är SANT!

     
  • 27 oktober, 2007 11:08 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Eva-Maria,

    Jag tror dig.... :-)

    Så du och Johan får dela på segern denna gång!

    Det kan ju peppa dig - och andra som inte vågat gissa - att vara på hugget nästa gång. Skriv snabbt vad ni tror att det är, för det är stor chans att det är rätt!

    Ska dock försöka höja ribban lite, det verkar vara för enkelt (även om jag själv tycker att det varit ganska svårt - är verkligen imponerad av er som gissat)... :-)

    Charlotte

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker