A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

torsdag, oktober 25, 2007
Gemensam svensk Emergent Church blogg?
Daniel skriver i SelahBlogg om detta idag.

Värt att fundera vidare på tycker jag (skrev även en längre kommentar där med fler förslag)!

Mina inlägg om Emerging Church finns längre ner i bloggen - alternativt i arkivet för oktober (ifall de har hunnit halka ner).

Välkommen att kommentera dem!

Etiketter: ,

postat av Charlotte Thérèse @ 14:01  
2 Kommentar/-er:
  • 25 oktober, 2007 20:12 sa Anonymous Anonym

    Jag får dåliga vibbar av "samla under ett tak"-känslan i Daniels inlägg m kommentarer. Tycker det är bra med en mängd olika bloggar och röster som går härs och tvärs och som inte kan kontrolleras eller överblickas enkelt. Många kommer säkert försöka göra EC till ett samfund (men förstås inte kalla det för det, för sånt blir ju ok först efter typ 100 år). Jag är superskeptisk. Ska man samla EC-bloggare under ett tak så kommer direkt frågorna om vem som vill vara med och varför, och vem som vill vara med men inte får vara med och varför. Vilka är "EC" och vilka är inte rättrogna och passar inte in? Och hur och vem ska bestämma osv? Jag får ont i magen...
    /Jonas Lundström

     
  • 25 oktober, 2007 20:53 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Jonas,

    Jag har inte läst kommentarerna än - när jag skrev hade ingen ännu skrivit något.

    Kan man inte helt enkelt göra så att alla som själva ser sig som EC på ett eller annat sätt får skriva?

    Utan pretentioner.

    Tänkte mest att det vore ett bra sätt att hitta inlägg om detta, vilket annars är ganska svårt eftersom det är ett så brett fenomen.

    Charlotte

    P.S. Har länge tänkt svara på ditt mail, men just nu hittar jag det inte - men jag kan ju svara kort här, möjligen kommer det ett längre svar när jag väl hittar mailet: mitt svar på din fråga är i alla fall JA - presentera oss gärna - det vore kul!

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker