A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

lördag, september 15, 2007
Bloggteknikaliteter - för datanördar och andra
För att underlätta samtalsflödet här i bloggen så släpps nu alla inlägg in på en gång - d.v.s. det går att diskutera inläggen och kommentera varandras svar även när jag inte är i närheten av datorn. Ett lyft, som förhoppningsvis ökar debattglädjen!

Jag har hittills haft bloggen inställd på moderering eftersom jag inte ville missa något inlägg. Det vill jag fortfarande inte, förstås, så jag hoppas att jag hittar alla nya kommentarer nu - om ni inte får svar på något ni vill ha svar på så får ni hojta till och hänvisa dit...

Egentligen skulle jag vilja gå över till Wordpress som har många bra funktioner som saknas i Blogger - men jag kan inte ta med sidlayouten dit, inte heller till nya Blogger, eftersom det är min egen design - och rörliga bilder funkar inte där - har redan testat. Alltså blir bloggen kvar här tills vidare...

Men - jag skulle gärna vilja ha in listan med etiketter från nya Blogger här på något sätt - någon som vet hur man kan få in det i en egen mall? Jag har försökt - men inte hittat hela koden än - d.v.s. allt man ska skriva in i html-mallen. Någon som kan hjälpa mig med det?

Etiketter: , , ,

postat av Charlotte Thérèse @ 12:08  
2 Kommentar/-er:
  • 17 september, 2007 10:42 sa Blogger Z

    hej, Charlotte.
    Är själv fåfäng med min bloggdesign och vill gärna ha den kvar. Vet inte hur jag ska överföra den till wordpress.
    Vill gärna bestämma typsnitt, färg, bakgrund, etc.
    Vill så gärna att varje inlägg har sitt eget utseende (därför sätter jag in bilder varje dag, med olika färg på bokstäver, svart bakgrund som "tar fram färgerna"

    Kanske blir det blogg.com/blogg.se, men undrar om jag hittar en viss funktion: "Senaste kommentarerna".....

     
  • 17 september, 2007 11:29 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Z,

    Jag tror inte man kan ha egen design på Wordpress - i alla fall var det så när jag utforskade det för ett tag sedan.

    Ja, senaste kommentarerna vore kul att få in också... Men Blogger kanske inför det så småningom - och hittar jag bara koden till det så borde jag kunna få in det i min mall. Liksom etiketterna.

    Hoppas någon som läser detta kan tipsa om var koden finns (d.v.s. vilka delar av den som ska in var)!

    Blogger krånglar ofta för mig - så att jag har svårt att ta mig in och svara på kommentarer. Men det brukar ordna sig efter ett tag (d.v.s. efter massor av försök).

    Men Wordpress verkar också krångla en del - ser att Johan har bloggproblem för tillfället - hoppas det ordnar sig snart!

    Charlotte

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker