A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

söndag, augusti 10, 2008
Länge leve de ansvariga för huset...
...som inte orkade skicka hit en vaktmästare ett par minuter en söndagskväll för att byta en propp (eller trycka på en strömbrytare eller något annat löjligt enkelt i något låst litet skåp som vanliga hyresgäster inte har åtkomst till).

Nu har jag stått två timmar i tvättstugan bland ickefungerande maskiner med halvtvättad - men fullständigt dyngsur - tvätt, för maskinerna gick igång som de skulle men avbröts mitt under tvätten. Och ytterligare två kassar med sånt jag bara måste ha rent förblev därför otvättade.

Nån vaktmästarvikarie som drog i fel spak innan han gick hem för dagen kanske? Trodde att han släckte belysningen i källaren - men stängde av strömmen till maskinerna istället?

För alla maskiner i samtliga tre tvättstugerum är avstängda - även torktumlarna, men jag hittade en fungerande centrifug.

Så det blev till att stå och skölja ur tvättmedel ur halvtvättade kläder och påslakan - hade samlat på mig två veckors tvätt - nu blir det till att vänta ytterligare nio dar med vad som kommer att bli en aldrig hittills skådad bautatvätt - eftersom det inte fanns några lediga tvättider förrän då - och eftersom det är en hel del som är proppfullt av katthår nu, och eftersom jag måste tvätta om allt som bara blev löddrigt men inte rent idag, och eftersom jag ger mig in i en åtta dagars reträtt imorgon, ....

Hade planerat så att allt skulle vara klart tills imorgon...

Får räkna rena plagg i lådorna och skåpen nu tror jag, och se hur långt de räcker. I värsta fall får jag tvätta en del för hand i natt i badkaret.

Återigen, tack för briljant service, kära bostadsbolaget.....

P.S. Det kommer trots reträtten att dyka upp en del på förhand skrivna blogginlägg och en del pausbilder (av en viss katt bl.a.) under den kommande veckan.... Men jag kommer själv inte att delta i några samtal förrän efter reträtten. Ni är förstås varmt välkomna att prata med varann om tidigare och nya inlägg här under tiden....

Etiketter: , , ,

postat av Charlotte Thérèse @ 17:37  
4 Kommentar/-er:
  • 10 augusti, 2008 21:01 sa Anonymous Anonym

    Det finns vissa fördelar med att ha egen bostadsrätt... :-)

    ...men å andra sidan så får vi betala våra proppar själva.

     
  • 10 augusti, 2008 21:07 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Jooo...

    Proppbudgeten är väl inte så förfärligt stor kan jag tro, även om man har en BR.

    Jag kan gärna donera en propp till frivillig HR-vaktmästare...

    Fast nu är det försent förstås...

    *går ner för att ta hand om den blöta tvätten - får väl dekorera rummet med den - så får katten något skoj att leka med i natt*

     
  • 10 augusti, 2008 22:07 sa Blogger Devoted

    Stackars stackars dig! Jag, som har själv har nåden att just komma från en lite kortare reträtt på Heliga Hjärtas kloster, ber för att du skall få försonas med dina tankar om vaktmästaren och hans kollegor så tidigt som möjligt under reträtten. :-) Och för att strömmen kommer tillbaka snarast.

    /En som har stor erfarenhet av katthår

     
  • 10 augusti, 2008 22:41 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Devoted,

    Tack för omtanken...

    Tankarna gentemot vaktmästaren är enbart goda - det är ju inte han som bestämmer om han ska åka ut på ett ärende - det var mer den som svarade i telefon som var ganska ohjälpsam och oförstående inför "akutheten" i problematiken (stora högar av dyngsur ännu smutsig tvätt en söndagskväll, utan tvättmöjligheter i kommande vecka)...

    Men hon är förlåten. Har väl aldrig råkat ut för något liknande själv... Medlidande är en gåva...

    Ja, katthår blir man inte av med så lätt. De mest far runt i tvätten även när maskinerna funkar - byter plats mellan plaggen.

    Men jag såg ju mängden i det manuella sköljvattnet idag... Vilket ludd!

    Man blir nog aldrig av med dem helt...

    *katten biter just loss stora bitar från sin musmatta - jo det är sant! - fast han kalasat på såväl kattmat som melon idag*

    Men så har han fått sitta här ensam medan jag tog hand om tvätten - och dessförinnan när jag var i kyrkan - så han är lite sur....

    Han har skrivit en blogg som kommer att publiceras imorgon...

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker