A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

onsdag, juli 16, 2008
Tistou - i farten igen


Miaoooo.....! Kattsan(d) också - bloggen beter sig lite skumt idag minst sagt... Det går inte att ladda in foton som vanligt. Men för en stund sen gick det att ladda in dem så de hamnade i en högerfil allihop - tur det, annars skulle ni inte ha fått se mig i min tjusiga grotta - mitt nya favvoställe där jag gärna ligger och spanar.... Och nu gick det inte att få in en bild här annat än centrerat. Hoppas de fixar det där snart, lite jobbigt när man får ladda om alla foton en massa gånger för att se vad som funkar.

Tack och lov så har jag fått energi så det räcker för sånt där krångel - fick i mig en liten laxbit precis. Som efterrätt till kattlunchen. Och imorse blev det tre kattfrukostar - nytt rekord! Egentligen ville jag ha lite nattsnacks omkring 01.30, men det gick hon inte med på, kattvärdshusvärdinnan. Fram tills dess busade jag hejvilt och for omkring som om jag haft en mus under varje tass som gav mig fart.

Sen väckte jag henne några gånger bara för att testa om det var frukostläge. Strax efter kl. 03.30 gick det bättre. Det var första frukosten. Den andra fick jag vid 7-tiden, och den tredje framåt 10.15. Inte illa. Inte mycket visserligen - bara så pass att jag höll tyst (jag slutar annars inte att jama högljutt samt jaga hennes fingrar för att tugga på dem). Igår blev det lite prosciutto för att dryga ut kattlunchen. Yummie.

Hon funderar nu som bäst över om jag är mer en gourmet eller en gourmand.

Gillar som sagt att sitta på balkongen och jama också - jag jamar nästan hela min vakna tid för tillfället. För man vet ju aldrig om det kan medföra en liten matbit. Oftast gör det tyvärr inte det. Men skam den som ger sig.

Idag har salladen och morötterna fått komma ur den prasslande plasten som blåstes upp av vinden hela tiden. Plantorna är stora nog att klara sig utan skydd nu verkar det som. Det var kul att se på när plasten försvann. Jag har försökt ta mig upp på balkongräcket två gånger på sistone - det finns bara ett ställe nu där man kan ta sig ända upp - men jag blev tyvärr stoppad. Fast jag kunde kika över kanten när jag stod där på tå ovanpå kattlådan. Spännande!

Annars föredrar jag påsen. Särskilt när solen skiner på den så det blir ett gyllene ljus därinne. Supermysigt!

Och så är jag världens sötaste katt - så det så. Annars skulle jag ju inte bli plåtad hela tiden - eller hur...? Nån logik måste det finnas i det...

Får se om jag får gå ut en stund i koppel snart.... Det var ett tag sen nu.

Idag firar vi kissekatter förresten Vår Fru av Kattberget. Ifall ni undrar. Alla katters beskyddarinna alltså.

Etiketter: , , , ,

postat av Charlotte Thérèse @ 15:10  
2 Kommentar/-er:
  • 16 juli, 2008 20:17 sa Anonymous Anonym

    Nej, man vet aldrig; kanske kommer en strömming från himlen? Om Vår Fru av Kattberget säger till. Håll sig vaken. Mjau!

     
  • 16 juli, 2008 21:32 sa Anonymous Anonym

    Nån strömming har inte synts till än. Hrmpf!

    Däremot lite mer prosciutto och viltskav ovanpå det. Förutom kattmaten då.

    Vår Fru av Kattberget är allt bra fin! Hon hör mina jamanden....

    Visst ska jag vaka. Men natten är ju lång som en kattsvans. Fast jag är försedd så jag klarar mig om det skulle dröja.

    Alltid ryms det mer i magen...

    Och jag blev fotad på bar gärning när jag försökte skaffa mig lite extra proviant. Förmodar att det dyker upp bildbevis här imorgon....

    Hon jag bor hos smet iväg på katt-olsk mässa igen. De firar ju också en högtid idag. Då mötte hon värdinnan till den som min storesyrra bor hos nu. Julia trivs i gästhemmet hon med, lät det som. Den ärevördiga kattladyn.

    Tjingeling.

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker