A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

lördag, juni 14, 2008
Tistou tycker till

Har just läst kommentarerna till mitt senaste inlägg. Jag nedlåter mig dock inte till att svara där - brer ut mig i ett nytt eget inlägg istället.

Tycker inte att bilden av mig var riktigt rättvisande. Visst är jag proppfull av överskottsenergi ibland, men än sen....? Det ska ju katter va'. Övers-katts-energi heter det egentligen. Och det bunkras upp rejält eftersom vi sover 18 timmar om dygnet - minst.



Så bara för att jag är överallt på samma gång och gör precis som jag vill så betyder det ju inte att det är något fel med det. Just nu ligger jag här och spinner och har det mysigt i famnen medan jag bloggar. Om en stund tänker jag attackera armen jag vilar huvudet mot, bita och riva i den - men det vet hon inte om - hon som klappar mig medan jag skriver.

Och jag är förresten också alldeles unik. Jag jamar inte likadant två gånger i sträck utan varierar mig hela tiden. Och numera jamar jag ganska mycket, för jag gillar verkligen att hålla låda. Hon jag bor hos just nu brukar härma mig och till slut skratta åt alla ljud jag lyckas få fram. Lite irriterande faktiskt. Men man får försöka ha tålamod med människorna. De vet ju inte bättre.

T.ex. i morse så läste hon annonser i tidningen till frukosten. Kattannonser! Fast jag är här! Särskilt noga tittade hon på en annons om akut kattvakt till två mysiga lugna hankatter, för två veckor. Hrmpf! Är det här nåt katthotell eller? Jag var minsann här först! Hon satt i flera timmar och funderade på hur det skulle kunna funka - ifall jag skulle klara av det, kanske t.o.m. bli lugnare med två äldre herrar i huset etc. Så när hon tog telefonen för att ringa och höra ifall de hittat någon, och ifall de katterna skulle kunna funka tillsammans med en halvvild kattunge --- så attackerade jag sladden - tog ett stadigt grepp om den med båda tassarna och bet också i den för säkerhets skull. Hon ringde ändå - men fick inget svar - förmodligen var de på väg med gammelkatterna nånstans redan. Pust! Det var nära kattögat....



Sen så såg jag att hon tittade på de där Maine Coon-kattungarna - som hon tyckte var alldeles oemotståndliga. Men annonsen var borta på webben, så de var nog redan sålda. Och hon behöver ju som sagt inga fler katter här. Jag är katt på täppan! Tistou rules. Hon har dessutom sagt att hon inte ska ha någon egen katt. Vilket är bra - för då är ju lägenheten ständigt beredd att ta emot mig här när det behövs. Hoppas hon inte ångrar sig...

Det regnar ute nu (cats and dogs!), så kanske jag inte kommer ut idag - annat än på balkongen...? Annars hade vi tänkt ta oss ut en stund. Fast kanske lite senare?

På bilderna ser ni hur jag satt ute på balkongen igår och njöt av den friska luften. Och hur jag kollade in rädisplantorna noga (man ser tatueringen i ena örat på den bilden). Och missa för allt i världen inte den bedårande närbilden med jordgubbsplantor i bakgrunden. Är jag inte söt så säg....?

Nu börjar det bli dags för en liten kattlur igen..... Och tassarna är faktiskt lite ömma nu av så mycket skrivande. Är ju inte riktigt van vid det än. Men tids nog så...

Läs mina övriga kattgästblogginlägg här.

Etiketter: , , , ,

postat av Charlotte Thérèse @ 12:30  
2 Kommentar/-er:
  • 16 juni, 2008 16:42 sa Blogger Z

    Men Tistou,
    din "kattvakt" verkar i alla fall vara en toppenfotograf, speciellt den översta bilden..oj, oj

    Förstår att du är skeptisk till din omgivning, men visst är det väl en katts jobb, att allmänt vara skeptisk?

     
  • 16 juni, 2008 16:59 sa Anonymous Anonym

    Z,

    Välkommen hit till min kattblogg...!

    Ja, den var väl inte den allra sämsta av bilderna.

    Men inget går ju upp mot originalet...

    <
    8-)
    <

    Och var det verkligen nödvändigt att lägga ut den med tatueringen...? Tycker inte att den är så klädsam precis.

    Har annars varit fotomodell ganska så mycket de senaste dagarna så det lär bli fler idolbilder här snart.

    Men jag får inte blogga så mycket idag för kattvakten, eftersom det har ösregnat och åskat hela dagen, och hon tycker att datorn bara ska användas till det nödvändigaste nu.

    Hrmpf!

    Min blogg hör väl till det mest essentiella här i livet?

    Jag högg just in på hennes arm med värsta huggtänderna. Hon fattar inte att jag vill skriva.

    Måste nog slå upp "skeptisk" i kattlexikonet.

    Mioooou....

    Tistou

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker