A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

tisdag, juni 10, 2008
Kattblogg - första tassavtrycket

Kan nu meddela att jag kommer att ha besök av en fyrbent krabat i drygt två veckor. En liten kattunge närmare bestämt, vid namn Tistou.

Det lär bli kul - men inte alltför äventyrligt hoppas jag... Balkongen är fyra våningar upp - bara som ett exempel. Han brukar visst klänga på balkongräcket därhemma. Men det är en viss höjdskillnad. Även om det tydligen ska vara bättre om en katt faller ner från hög höjd - så den hinner vända sig så tassarna är nedåt. Men det är ändå lite av ett mardrömsscenario. Så jag hoppas han inte tar sig ut obevakad. Kommer att ha koll förstås. Med de vindstyrkor som vi har haft de senaste dagarna (som har gjort att tomaterna har fått stanna inne för att inte brytas av i blåsten) är risken snarast att han blåser in som en liten fjäder om han tassar ut.. ;-)

Vi planerar redan (i samråd med matte) att ta små promenader ibland till naturreservatet i närheten. D.v.s. jag bär honom ner dit som en liten prins, och väl framme får han gå omkring en stund i koppel på kattligt grönbete... Blir det längre promenader får jag försöka hitta en liten väska eller korg som han kan sitta säker i och där han har bra utsikt över omgivningen.

Sen så tänkte jag förstås passa på att inbjuda honom att vara gästkattbloggare här under besöket (det är ju en katt-olskt inriktad blogg). Så kan även matte och husse följa med i utveckligen av det första av hans nio liv via en fjärrdator nånstans. En del foton lär det bli också - han kan tänkas vara högst fotogenisk... Och han har vissa drag av kattemplativitet också - så det ska nog funka bra.

Enda nackdelen från hans sida tycks vara att han har för (o-)vana att bita folk i näsan på morgonen - samt tugga dem på fingrarna. Men man vänjer sig nog. Lite värre är det faktum att jag är allergisk mot katter, så jag kan inte ha en på heltid - men såna här tillfällen ibland bör man ju kunna klara av. Det funkar att klappa katter utomhus åtminstone. Och jag gillar katter skarpt. Som ni nog har förstått. (Och ser för övrigt ingen anledning att polarisera dem gentemot hundar som vissa gör - som om man bara kunde gilla ena sorten - nej, jag gillar båda...)

Imorgon kväll kommer min lille gäst....

Tass tass...

Läs kattgästblogginläggen här.

Etiketter: , , , ,

postat av Charlotte Thérèse @ 22:45  
0 Kommentar/-er:
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker