A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

torsdag, juni 19, 2008
Tistou - en spinnrockare

Miaaaauuuu..... Ända sen igår har jag varit mer än helvild. Förutom när jag sover förstås. Hyperspeedad och attacklysten. Kan inte låta bli att jaga - särskilt tår - och bita tag riktigt rejält. Hysteriskt kul - och jag har sån enorm energi nu som jag bara måste bli av med.

Har också tuggat hål på en favoritkofta. En ganska stor bit lyckades jag få bort. Någon satt med nål och tråd sen halva kvällen - men inte ser den ut som innan precis. Jag gör ett grundligt jobb. Bet mig också fast i hennes klänning - kom bakifrån när hon satt vid datorn - ställde mig på tå och högg in. Sen gav jag mig på allt jag såg; pennor, blommor etc Jag jamade hur mycket som helst, och sprang omkring överallt - hittade flera nya favvoställen med många intressanta sladdar som man kanske kan tugga på så småningom. Försökte t.o.m. ta mig upp i bokhyllan. Vilket jag inte gjort förut.

Så både hon jag bor hos nu och jag själv undrar om de möjligen har tillsatt anabola steroider eller liknande i den nya matförpackning vi öppnade igår morse.....?

Nåt som gör att man verkligen går igång och kan hålla ett högt tempo hur länge som helst.

Jag var vaken nästan hela natten - och såg till att kattvärdinnan vaknade många gånger också - flera gånger i timmen på morgonkvisten - till slut lät jag henne inte sova alls. Inte för att jag ville ha mat eller så - jag var bara speedad, som sagt och kunde inte låta bli att retas - hoppa upp i sängen hela tiden, gå på henne och jama järnet. Jamma.

Och så jagade jag en liten korg som hade gömt sig under sängen. Och bet lite i en fin vagn som hennes farmor fick som liten. Då klev hon äntligen upp. Och jag övergick till att sova....

Nu är jag utsedd till årets "spinnrockare". Eftersom jag spinner och går på högvarv så ofta och så intensivt. Tistou rocks!

För övrigt är det halvtidsjubiléum idag - precis en vecka kvar tills jag ska hem igen. Kul - kan alltså härja och röja här en hel vecka till....
Hon jag bor hos tycker att jag borde lära mig jaga dammråttor.... Så att hon slipper sopa upp en massa katthår varje dag. Men vadå? Det är ju hennes jobb. Djur och människor har helt enkelt olika kallelser - vi skräpar ner och de städar.... Hår och kattsand. Så har det alltid varit i traditionen och så kommer det alltid att vara.

Till slut så har jag en hälsning till FRA. Här får ni tillgång till ett hemligt meddelande som ni kan försöka dechiffrera - och översätta till människospråk. Lyckas ni med det så kan ni avslöja topphemlig internationell kattverksamhet. Fast ni lär aldrig lyckas.... Spinnnnn..... Tji fick ni för avlyssneriet!

"Mi auu um mii auuu. M. i. a. u. Maaaoooo. Yyyyh. Morrrr.... Mia u mi au m ia u mii ia u. Mau maa aa au. Mrrri au. Mao oo o. Mj aaa aaa aaa u. Mjjjjj au. Mja a a a a a a a a u. Mi i au. Mmmmmm i au. Mi.au. Miaaaaaaaau. Mi aa uuu. Mj a u. Mmmjjjaaauuu."

Läs mina övriga kattgästblogginlägg här.

Etiketter: , , , , , , ,

postat av Charlotte Thérèse @ 11:31  
0 Kommentar/-er:
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker