A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

lördag, september 29, 2007
Grodinvasion i bloggen?
Jag har fått meddelanden från två personer igår om att de ser en massa grodor överst i min blogg!?

Själv ser jag bara, alldeles som vanligt, den grafik jag har lagt in - d.v.s. numera är det en rödvitrandig bakgrund och bildspel framför.

Är det nån som har "kvackat" sig in i mallen och ändrat - så att alla utom jag märker något?

Vad ser ni?


***

Uppdatering:


Såg grodorna ut så här? Det är den bild jag hittade via länken där den borttagna bilden var.


Etiketter: ,

postat av Charlotte Thérèse @ 10:51  
20 Kommentar/-er:
  • 29 september, 2007 12:26 sa Anonymous Anonym

    Nu är grodorna borta, och den röda bakgrunden är tillbaka.

    Fast jag började nästan gilla grodorna... :)

     
  • 29 september, 2007 12:35 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Johan,

    Det hade varit kul att se hur det såg ut - det såg jag aldrig!

    Var det fullt av grodor alltså - och bara högst upp - eller över hela sidan??

    Måste ha gett ett något märkligt intryck till förstagångsbesökarna!

    Fick tydligen bort grodorna till slut - grejade en hel del med mallen och tog bort allt som kan tänkas ha orsakat det.

    Charlotte

     
  • 29 september, 2007 14:23 sa Anonymous Anonym

    hej,
    inga grodor hos mig heller
    elisabet

     
  • 29 september, 2007 14:32 sa Anonymous Anonym

    jag har grodor kvar.
    märkligt... tycks ligga i min dator på nåt vis. grodinvasion. vilket var fallet för en familj i skåne ...en sällsynt grodinvasion i skrivaren...
    och jag har en hacker inne på mitt eget forum stillhetenshus och där finns grodberättelser. är det en grodman som simmar runt kanske. kanske en förklädd undervattensimmare från vatikanens underrättelsetjänst.

    agneta

     
  • 29 september, 2007 14:39 sa Anonymous Anonym

    Sedan nu medan grodorna är kvar det står runt om grodorna "image does not exist" och så gula grodor/paddor runt dina rörliga ikoner. Agneta

     
  • 29 september, 2007 16:11 sa Anonymous Anonym

    Agneta

    Placera pekaren/pilen på en av grodorna, högerklicka på musen (många djur i farten här) och klicka sedan på "uppdatera". Då bör grodorna försvinna. I varje fall gjorde de det för mig.

    Gert Gelotte

     
  • 29 september, 2007 16:54 sa Anonymous Anonym

    Yes, Gert.
    De försvann in i oändligheten.
    thanks, Agneta

     
  • 29 september, 2007 16:55 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Vad jättekonstigt???

    Varför är grodorna kvar hos en del - även efter att jag tog bort bilden det tycks gälla?

    Det var en gammal bild som jag inte längre använder men hade alldeles i början - som bestod av en gul rand - ingen groda alltså - men när jag kollade upp den bilden idag så fanns det en groda längst ner som kanske har multiplicerats in i bloggen på något sätt genom att bilden fanns kvar i mallen.

    Är det någon mer än Agneta som ser grodorna nu? Har ni i så fall sett dem tidigare?

    Tydligen ska de ha funnits där i mer än 24 timmar!

    Varför har jag aldrig ens sett dem?

    Mysteriet är verkligen kompakt!

    Charlotte

     
  • 29 september, 2007 16:57 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Bra att du fick bort dem, Agneta, vi skrev visst om varandra.

    Det kanske hjälper andra som eventuellt ser grodor ifall ni rensar bort cookies i era datorer - då borde den senaste versionen av sidan dyka upp - utan grodor.

    Hjälper det inte så låt mig få veta det, för då kanske det är något litet grodspöke kvar i mallen som jag inte har upptäckt!

    Charlotte

     
  • 29 september, 2007 18:25 sa Anonymous Anonym

    Charlotte,

    Ja, så såg grodorna ut.

    Gert

     
  • 29 september, 2007 18:59 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Gert,

    Det kanske kan förklara saken.

    Fast fortfarande begriper jag inte hur det gick till och när och varför det kan ha hänt - eftersom den borttagna bilden fortfarande ligger kvar på servern - jag kan se den om jag klickar på länken.

    Så varför visades plötsligt grodor istället för originalbilden?

    Och varför såg Agneta ett meddelande om att bilden inte existerar?

    Skumt!

    Men jag tror hur som helst inte att några vatikanska grodmän lurar i vassen... :-)

    Charlotte

     
  • 29 september, 2007 19:53 sa Anonymous Anonym

    Hmm, Vatican seals?

    Gert

     
  • 29 september, 2007 19:56 sa Blogger Kefa

    Tar jag bort "kakorna" har jag röda fält jämte mittbilden i stället. Har inte tänkt på det eftersom jag oftast läser RSS.

     
  • 29 september, 2007 20:26 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Gert,

    Det var dubbeltydigt.

    Antar att du inte menar sälar - utan att de förseglar?

    Charlotte

     
  • 29 september, 2007 20:31 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Petrus,

    Betyder det att du såg grodor innan du rensade ut "kakor"?

    I så fall råder jag alla som ännu ser grodor att ta en titt i kakburken.

    [D.v.s. rensa bort "cookies".]

    Charlotte

     
  • 29 september, 2007 21:20 sa Blogger Kefa

    Jepp jag såg grodor innan [nu är det röda streck] Så jag tog kakorna och for till Säffle :)

     
  • 29 september, 2007 21:41 sa Anonymous Anonym

    Charlotte,

    Det var ett lite långsökt skämt.
    US Navy Seals är ett amerikanskt elitförband (grodmän) som utbildas för att slåss bakom fiendens linjer.

    Gert

     
  • 30 september, 2007 15:26 sa Anonymous Anonym

    Vatican seals! härligt :-))
    elisabet

     
  • 01 oktober, 2007 16:21 sa Anonymous Anonym

    Hej igen,
    Charlotte,

    Lite lustigt och vet ej om det är av värde. Men samtidigt som dina grodor försvann (ungefärligen runt timmarna) och samtidigt som jag sa att jag hade en hacker inne på stillhetenshusforumet (med berättelser om grodor) så försvann min hacker. Efter att ha svansat med mitt ip nr in i hela månaden!Var gång.
    Ett ipnr som började med 66 och slutade på 17. Har det nedskrivet nånstans. Kanske inte är nåt trots allt...men men. Lika bra att vara öppna om sakers tillstånd när det sker.
    tycker
    Agneta

     
  • 02 oktober, 2007 14:55 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Agneta,

    Konstigt?

    Det visade sig att grodan var själva loggan för det företag där jag hade laddat upp bilden som ställde till med krångel i bloggen.

    Så det låter inte som att det finns något samband med din "hackare".

    Men det var ju ett lustigt sammanträffande i alla fall.

    Kanske hackaren hade sett grodorna i min blogg - de verkar ju ha varit högst iögonenfallande - och inspirerats till att skriva om dem hos dig?

    Så enkelt kan det ju vara.

    Charlotte

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker