A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

onsdag, augusti 15, 2007
Dagens dammkrönika
Den blir kort.

Allt tyder på att det hela har gått bra, och att jag nu har ett nytt jobb... Men det är väl bäst att inte ropa hej innan det är spikat i pappersformat.

Kommer dock att förbli på min sida av dammen, hur som helst. De behöver någon som jobbar därifrån också har det nu visat sig, för att utvidga verksamheten, bygga upp något nytt. Vilket var just en lösning jag funderade över redan innan jag åkte hit.

Mött en som är involverad i kyrkoförnyelse här på andra sidan dammen ikväll. Alltid kul att ventilera tankar...

Regnet upphörde också lagom tills att jag promenerade tillbaka från kontoret. Det har öst ner nu i flera dagar.

Också fått beskedet (när jag handlade lunch) att de sedlar jag har med inte är giltiga längre - och naturligtvis stängde banken 5 minuter innan jag hann dit för att byta ut dem mot nyare. Konstigt - för igår gick det hur bra som helst att använda dem... Saker blir visst snabbt utdaterade här... :-)

Några nutida mynt räddade dock lunchen! (Hade ett par gamla med mig också - drottningen är ju fortfarande densamma på bilden, så det är ytterst märkligt att de inte är parallellt giltiga. Men detta kanske min myntintresserade bloggranne Johan har någon teori om?)

En annan sak: de har en bättre sopsortering här - återvinner prakiskt taget allt - de lämnar in yoghurtburkar och får pant för dem, ungefär på samma sätt som vi lämnar in tomflaskor.

Etiketter: , ,

postat av Charlotte Thérèse @ 19:16  
1 Kommentar/-er:
  • 16 augusti, 2007 22:03 sa Anonymous Anonym

    Grattis till att det går så bra! :)
    Nu kanske du snart kan avslöja vilken organisation du skall jobba för och vad arbetet går ut på!? (*nyfiken*)

    Jag är inte så hemma på brittiska mynt. Det måste vara ganska gamla slantar du hade med dig! ;)

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker