A Catholic Renewal

~ En radikal blogg ~

"Se, jag gör allting nytt..." (Upp 21:5)

fredag, januari 18, 2008
"Katolsk" tävling - vinn resa till Rom!

Här kommer ett "måste" för såväl katoliker som katolska aspiranter! Eller varför inte för dig som bara är nyfiken...?

Det "katolska" innebär att detta handlar om en resa till Rom - och en mer katolsk stad är nog svårt att finna... Det går bara inte att åka till Rom men missa ett besök i Vatikanen. Eller de många vackra kyrkorna - minst en i varje gathörn, med mässor snart sagt varje timme (nånstans i stan alltså - utom under siestan)...

Och nu råkar det vara så att jag längtar dit igen - till den eviga staden. Sist jag såg den var för över tio år sedan... Då missade jag Vatikanmuseerna och det Sixtinska kapellet - det bör åtgärdas. Vill också besöka ytterligare några katakomber och fota gåtfulla målningar! För att inte tala om hur underbart det vore med italiensk mat, smarriga pizzor och pasta... Bara det att slippa laga (vidbränd) mat själv...! (Medan jag skriver detta blir kvällens pommes frites allt svartare i stekpannan.) Kanske man också kan råka möta påven nån dag (eller ordna med audiens). I så fall har jag ett par saker att säga honom...

Fick så idag syn på en tävling som ordnas av Lufthansa. Man kan vinna en resa för två personer till Rom (+ 10.000 kronor i fickpengar)!

Jag har ofta deltagit i såna här tävlingar men hittills aldrig vunnit. Så nu borde det *statistiskt sett* snart vara min tur. Och om du också deltar så blir det så att även du vinner en resa för två ifall jag skulle vinna.

Ta alltså vara på de osannolikt höga oddsen och delta du också!

Klicka på denna länk för att tävla!

Hoppas att vi ses i Rom i vår!

Etiketter: , ,

postat av Charlotte Thérèse @ 19:47  
5 Kommentar/-er:
  • 23 januari, 2008 11:31 sa Anonymous Anonym

    Gr8! Jag är med!

     
  • 23 januari, 2008 13:46 sa Blogger Z

    Jag har anmält mig och ska gå till en snabb dator för att spela memoryspelet :)

     
  • 23 januari, 2008 13:56 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Johan, Z,

    Då hejar jag på er - och på alla andra som anmäler sig! :-)

    Min gamla dator är supertrög, så "hastigheten" blir som den blir, men jag väntar nog någon dag tills minnet känns på topp - lite disträ just nu efter nyss avslutat luckbyte i köket = massor att städa...

    Charlotte

     
  • 17 februari, 2008 19:52 sa Anonymous Anonym

    Hej!
    Vann du?
    /Helena

     
  • 17 februari, 2008 20:32 sa Blogger Charlotte Thérèse

    Helena,

    Tävlingen är inte avgjord än - men snart...

    Om jag inte lyckades tillräckligt bra så kanske någon av de andra här gör det!

    Det är alltså inte heller för sent för dig att delta - gör gärna det!

    Charlotte

     
Post a comment here: Skicka en kommentar
To the main page of this blog: Till bloggens första sida
 
 
     
OBS!!! BLOGGEN HAR FLYTTAT! / THE BLOG HAS MOVED!
Senaste kommentarer
My English blog posts
Aktuellt
Min lilla hörna
Om bloggen
Tidigare inlägg
Arkiv
Webbsidelänkar
En salig bloggblandning
Etiketter - ett urval
Ekumenisk dialog
Citerat

    "Since we live by the Spirit, let us keep in step with the Spirit." (okänd källa)

    "Where there is no love, put love and gather love."  Johannes av Korset

    "The soul of one who loves God, always swims in joy, always keeps holiday, and is always in the mood for singing." Johannes av Korset

    "To write is to pray."  Thomas Merton

    "In vino veritas!" (Det kan tolkas bokstavligen så - på ett djupt sätt - i eukaristin.)

    "Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. I will not stand idly by when I see an unjust war taking place." Martin Luther King, Jr.

Smått och gott

Copyright: Charlotte Thérèse, 2007

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Christianity Blogs - Blog Catalog Blog Directory Blogglista.se Bloggar Religion bloggar Blog Flux Directory Blogarama - The Blog Directory Add to Technorati Favorites
eXTReMe Tracker